Review “Pas op nog meer gevaar”

Kort geleden kregen wij een leuk pakketje toegestuurd. Het leuke boek “Pas op nog meer gevaar” viel in de brievenbus. De eerste indruk van het boek was erg goed. De uitstraling van een boek bepaald bij kinderen al of ze een boek willen gaan lezen. Mijn indruk was oke, wat Youri ervan vind en waar het boek over gaat?? Dat lees je in onze review “Pas op nog meer gevaar”

Review pas op nog meer gevaar (3)

Review “Pas op nog meer gevaar”

Dr. Noel Zone nam je in het boek “pas op gevaar” mee op pad om een echte gevaroloog te worden. In het vervolg boek “pas op nog meer gevaar” gaat hij je opleiden tot gevaarkundekenner niveau 2. Het is een hilarisch boek dat je meeneemt in het gevaar van haaien. puppies, circus, dino’s en zoveel andere onschuldige dingen. Als echte gevarenkenner neemt hij je mee op een ware ontdekkingsreis met gevaren op plaatsen waar je ze zelf nooit zou zoeken. Of zelfs maar aan gedacht zou hebben. Dr Noel draagt zelfs altijd een helm. Je weet met al die gevaren nooit waar het goed voor is. Iedere pagina is voorzien van een paar leuke en grappige plaatjes. Deze zullen zeker zorgen voor een lach op het gezicht van de lezer. De schrijver David O’Doherty is een stand-up comedian en samen met illustrator Chris Judge zorgt hij voor een leuk leeservaring voor kinderen. Het boek is voor kinderen in de leeftijd van 10 tot 12 jaar en bevat . Ideaal voor mijn zoontje.

IMG_4949

De mening van een kind

Youri had er heel veel zin in om het boek te gaan lezen. Lekker op de bank onder een deken. Aangezien hij ziek thuis was had hij er meer dan genoeg tijd voor. De kaft trok hem aan als een magneet. Wie wil er nu geen gevaarlijk boek lezen? In het begin vond hij het boek een beetje lastig. Het eerste deel bestaat vooral uit kleine stukjes en miste hij een beetje de verhaaltjes. Verder in het boek komen wat meer kleine verhaaltjes en vond hij het steeds leuker. Als hij het boek een cijfer moest geven kreeg het van hem een 8. De lachwekkende teksten en plaatjes scoren goed. Youri is 8 jaar en ik denk dat hij er over een jaartje nog veel meer plezier aan kan beleven.

5 gedachten over “Review “Pas op nog meer gevaar””

1. Hé Nancy,
    wat leuk om jou hier tegen te komen! Wat is Youri al gegroeid!